Com ja comentàvem també a lecturàbit, la imposició de restriccions al model gratuït, ha provocat que un allau d'usuaris, després d'haver fet ús de les ferramentes de la web 2.0 per a deixar clares les seues irades opinions al respecte, canvien el model de consum de música en Internet.
Tot això lliga (i deixant a part temes no menys importants com la falta de lectors, la falta d'inversors en publicitat en mitjans relacionats amb el llibre, etc.) amb una reflexió de Celaya: "muchos de los actuales usuarios de Spotify migrarán hacia otras alternativas de escucha de música en streaming sin tantas limitaciones, puesto que en ninguna circunstancia estarán dispuestos a pagar por el consumo de esos contenidos online." i "tan sólo entre un 5 y un 15 por ciento de los usuarios está dispuesto a pagar algo por acceder a los contenidos de estas plataformas; el resto nunca pagará nada."
Aquestes són unes afirmacions que haurien de posar tota la industria editorial a pensar una solució viable per a oferir continguts de qualitat de manera gratuïta per a un 85-95% d'usuaris que no estaran mai disposats a pagar pels continguts. El problema és com retribuir els autors, i tots els intermediaris que (tot i la creença tan estesa per Internet) són molt necessaris en el procés d'edició si es vol obtindre un producte amb una mínima qualitat: correctors (ortogràfics i d'estil), maquetadors, editors, il·lustradors, distribuïdors...
Aquest, és el titànic repte de futur per al món editorial. No hauria de passar el mateix que amb els venedors de gel quan les neveres domèstiques es popularitzaren: una baixada de preus (per dràstica que siga) serà no comprendre que un elevat nombre d'usuaris (85-95%) ja no està disposat a pagar per aquest producte.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada